کمک ۳۴ میلیارد تومانی مردم زنجان به نیازمندان در طرح نذر قربانی
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت مردم نیکوکار این استان در قالب طرح نذر قربانی، ۳۴ میلیارد تومان به نیازمندان کمک کردند.

به گزارش پایگاه خبری زنجان ورزشی،جعفر روشنسرشت، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان، اظهار داشت: مردم نوعدوست استان زنجان در قالب طرح نذر قربانی، ۳۴ میلیارد تومان به نیازمندان کمک کردند.
وی با اشاره به آغاز فعالیت ستاد احسان و نیکوکاری در استان و ادارات تابعه افزود: این ستاد با مشارکت ۱۸۲ مرکز نیکوکاری فعالیت خود را آغاز کرده و برنامهریزی لازم برای جذب و ساماندهی کمکهای مردمی در قالب پویشهای نذر و قربانی و اطعام علوی انجام شده است.
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه تعداد پایگاههای جمعآوری نذورات در استان افزایش یافته است، گفت: تعداد پایگاههای نذر و قربانی در استان از ۳۵۶ پایگاه در سال گذشته به ۳۹۲ پایگاه در سال جاری رسیده است. این پایگاهها شامل مراکز نیکوکاری، مساجد، پایگاههای امداد، مراکز فروش دام و قربانگاههای ابراهیمی هستند.
وی ادامه داد: در جریان اجرای این طرح، ۵ هزار و ۱۳۱ کیلوگرم گوشت قرمز و هزار و ۵۰۰ کیلوگرم گوشت سفید از سوی خیرین اهدا و بین خانوادههای نیازمند توزیع شد.
روشنسرشت با اشاره به دیگر اقلام اهدایی تصریح کرد: در قالب این طرح، ۳۱۸ رأس دام سبک، ۵۶ رأس دام سنگین و ۵۳۰ قطعه طیور نیز از سوی خیران و نیکوکاران استان اهدا شده است.
وی با تأکید بر اینکه مجموع ارزش ریالی نذورات اهدایی به ۳۴ میلیارد تومان میرسد، افزود: کمیته امداد تلاش کرده است با استفاده از ظرفیت مراکز نیکوکاری و همراهی خیران، این کمکها در کوتاهترین زمان ممکن به دست خانوادههای نیازمند برسد.
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در ادامه با اشاره به برنامههای پیشرو در عید غدیر خم گفت: پویش اطعام علوی با همکاری کمیته امداد و مراکز نیکوکاری برای تهیه و توزیع غذای گرم و بستههای معیشتی بین نیازمندان اجرا خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: تجلیل از خانوادههای سادات تحت حمایت، تکریم حامیان و قدردانی از خیران از دیگر برنامههای پیشبینیشده در این ایام است.



