اجتماعی

سالیانه ۶۰۰ قلاده سگ در شهرستان طارم بر علیه بیماری هاری واکسینه می‌شوند

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان طارم از واکسیناسیون سالیانه ۶۰۰ قلاده سگ برای کنترل بیماری‌های مشترک خبر داد و شغل دامپزشکی را رویارویی مداوم با خطرات حیوانات مهاجم و عوامل بیماری‌زا دانست.

به گزارش پایگاه خبری زنجان ورزشی،حسن یوسفی رئیس اداره دامپزشکی شهرستان طارم با تأکید بر اهمیت تأمین بهداشت عمومی از طریق پیشگیری و کنترل بیماری‌های مشترک بین انسان و دام اظهار داشت: به منظور مقابله با خطر بیماری مهلک هاری و افزایش ایمنی عمومی جامعه، سالیانه به طور متوسط ۶۰۰ قلاده سگ در سطح شهرستان طارم توسط اکیپ‌های مایه‌کوبی دامپزشکی واکسینه می‌شوند.

وی با اشاره به ماهیت سخت و طاقت‌فرسای خدمات دامپزشکی تصریح کرد: کارشناسان و واکسیناتورهای دامپزشکی در جریان عملیات واکسیناسیون همواره با خطرات جدی از جمله مواجهه با حیوانات مهاجم، آسیب‌های فیزیکی ناشی از کنترل آن‌ها و همچنین ابتلا به بیماری‌های مشترک مواجه هستند.

یوسفی در پایان خاطرنشان کرد: این تلاش‌های شبانه‌روزی و در صفِ مقدم سلامت، ضامن امنیت غذایی و بهداشتی شهروندان است و اداره دامپزشکی طارم با تمام توان برای ایمن‌سازی حداکثری و پیشگیری از بروز کانون‌های بیماری تلاش خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟