سالیانه ۶۰۰ قلاده سگ در شهرستان طارم بر علیه بیماری هاری واکسینه میشوند
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان طارم از واکسیناسیون سالیانه ۶۰۰ قلاده سگ برای کنترل بیماریهای مشترک خبر داد و شغل دامپزشکی را رویارویی مداوم با خطرات حیوانات مهاجم و عوامل بیماریزا دانست.

به گزارش پایگاه خبری زنجان ورزشی،حسن یوسفی رئیس اداره دامپزشکی شهرستان طارم با تأکید بر اهمیت تأمین بهداشت عمومی از طریق پیشگیری و کنترل بیماریهای مشترک بین انسان و دام اظهار داشت: به منظور مقابله با خطر بیماری مهلک هاری و افزایش ایمنی عمومی جامعه، سالیانه به طور متوسط ۶۰۰ قلاده سگ در سطح شهرستان طارم توسط اکیپهای مایهکوبی دامپزشکی واکسینه میشوند.
وی با اشاره به ماهیت سخت و طاقتفرسای خدمات دامپزشکی تصریح کرد: کارشناسان و واکسیناتورهای دامپزشکی در جریان عملیات واکسیناسیون همواره با خطرات جدی از جمله مواجهه با حیوانات مهاجم، آسیبهای فیزیکی ناشی از کنترل آنها و همچنین ابتلا به بیماریهای مشترک مواجه هستند.
یوسفی در پایان خاطرنشان کرد: این تلاشهای شبانهروزی و در صفِ مقدم سلامت، ضامن امنیت غذایی و بهداشتی شهروندان است و اداره دامپزشکی طارم با تمام توان برای ایمنسازی حداکثری و پیشگیری از بروز کانونهای بیماری تلاش خواهد کرد.



