اجتماعی

تأخیر بیمه‌ها تأمین دارو و شیرخشک در زنجان را با چالش روبه‌رو کرد

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی زنجان از مطالبات حدود ۶۰۰ میلیارد تومانی این دانشگاه از بیمه‌ها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری زنجان ورزشی،مهدی بیگدلی با اشاره به مطالبات انباشته این دانشگاه از سازمان‌های بیمه‌گر، اظهار داشت: تأخیر در پرداخت این بدهی‌ها روند تأمین دارو، شیرخشک و تجهیزات پزشکی در استان را با مشکلات جدی مواجه کرده است.

وی با بیان اینکه سازمان‌های بیمه‌گر در حوزه دارو بدهی سنگینی به دانشگاه علوم پزشکی زنجان دارند، اظهار داشت: مجموع این مطالبات اکنون به حدود 600 میلیارد تومان رسیده و ادامه این وضعیت می‌تواند زنجیره تأمین اقلام حیاتی حوزه سلامت را دچار اختلال کند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی زنجان با تأکید بر اینکه داروهای مورد نیاز بیماران صعب‌العلاج بیش از سایر اقلام در معرض آسیب ناشی از این شرایط قرار دارند، تصریح کرد: هرگونه وقفه در تأمین منابع مالی، مستقیماً بر توان دانشگاه در تأمین به‌موقع دارو، شیرخشک و تجهیزات پزشکی اثرگذار است و فشار مضاعفی را به مجموعه سلامت استان تحمیل می‌کند.

وی ادامه داد: بخشی از کمبودهای مقطعی دارو و تجهیزات پزشکی که در برخی مقاطع در سطح استان مشاهده می‌شود، ریشه در بدعهدی و تأخیر سازمان‌های بیمه‌گر در پرداخت مطالبات دارد؛ مسئله‌ای که موجب ایجاد فشار در فرآیند تهیه، توزیع و تأمین اقلام مورد نیاز مراکز درمانی و داروخانه‌ها شده است.

بیگدلی با اشاره به تلاش‌های انجام‌شده برای کاهش آثار این مشکل بر مردم عنوان کرد: با وجود محدودیت‌های مالی موجود، مجموعه معاونت غذا و دارو با همراهی مراکز درمانی، داروخانه‌ها و شرکت‌های تأمین‌کننده تلاش کرده است شرایط به‌گونه‌ای مدیریت شود که کمترین آسیب به شهروندان وارد شود و نیازهای دارویی و درمانی مردم تا حد امکان پاسخ داده شود.

وی خاطرنشان کرد: استمرار خدمات در حوزه سلامت و حفظ ثبات در تأمین اقلام ضروری، نیازمند همکاری جدی سازمان‌های بیمه‌گر و پرداخت به‌موقع بدهی‌ها به دانشگاه علوم پزشکی است؛ چرا که در غیر این صورت، تداوم خدمت‌رسانی مطلوب با دشواری بیشتری همراه خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟