هشدار آبفا زنجان درباره مصرف آب در ایام خانهتکانی
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان از مردم خواست با مدیریت مصرف در روزهای پایانی سال، از افت فشار و اختلال در توزیع آب جلوگیری کنند.

به گزارش پایگاه خبری زنجان ورزشی،علی محمد نادرخانی اظهار کرد: در ایام پایانی سال میزان مصرف آب بطور معمول تا 25 درصد افزایش می یابد که با مصرف بهینه و مدیریت آن می توان این میزان را تا حد چشمگیری کاهش داد.
وی افزود: یکی از مهمترین اقدامات شهروندان مسئولیت پذیر در قابل آب در این روزها پاسخ به این سوال است که آیا وسایل و مکان هایی که شستشو میکنیم اساساً نیازی به شستشو با آب دارند یا نه.
مدیرعامل شرکت آبفا استان زنجان بیان کرد: خودداری از شستن فرش ها در منزل با استفاده از آب شرب و استفاده از ماشین لباسشویی با حداکثر ظرفیت آن از جمله دیگر راهکارهای دیگر مصرف بهینه آب در ایام پایانی سال است.
به گفته نادرخانی، پرهیز از شستشوی حیاط و معابر با فشار آب شرب و استفاده از جارو و تی برای این کار نیز از دیگر راهکارهای موثر در کاهش مصرف آب منازل در ایام پایانی سال محسوب می شود.
این مسئول خاطرنشان کرد: یکی از راهکارهای مناسب برای کمک به استمرار در توزیع آب و جلوگیری از اخلال در توزیع آن این است که مشترکین خانه تکانی و نظافت منزل را به روزهای آخر سال موکول نکنند تا با توزیع زمان مصرف دچار افت فشار شبکه نشویم.
وی یادآور شد: با رعایت این راهکارها می توان تا 50 درصد از افزایش مصرف در روزهای پایانی سال پیشگیری کرد که تا 500 میلیون لیتر در مصرف آب صرفه جویی در پی دارد.



