اجتماعی

هشدار آبفا زنجان درباره مصرف آب در ایام خانه‌تکانی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان از مردم خواست با مدیریت مصرف در روزهای پایانی سال، از افت فشار و اختلال در توزیع آب جلوگیری کنند.

به گزارش پایگاه خبری زنجان ورزشی،علی محمد نادرخانی اظهار کرد: در ایام پایانی سال میزان مصرف آب بطور معمول تا 25 درصد افزایش می یابد که با مصرف بهینه و مدیریت آن می توان این میزان را تا حد چشمگیری کاهش داد.

وی افزود: یکی از مهمترین اقدامات شهروندان مسئولیت پذیر در قابل آب در این روزها پاسخ به این سوال است که آیا وسایل و مکان هایی که شستشو میکنیم اساساً نیازی به شستشو با آب دارند یا نه.

مدیرعامل شرکت آبفا استان زنجان بیان کرد: خودداری از شستن فرش ها در منزل با استفاده از آب شرب و استفاده از ماشین لباسشویی با حداکثر ظرفیت آن از جمله دیگر راهکارهای دیگر مصرف بهینه آب در ایام پایانی سال است.

به گفته نادرخانی، پرهیز از شستشوی حیاط و معابر با فشار آب شرب و استفاده از جارو و تی برای این کار نیز از دیگر راهکارهای موثر در کاهش مصرف آب منازل در ایام پایانی سال محسوب می شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: یکی از راهکارهای مناسب برای کمک به استمرار در توزیع آب و جلوگیری از اخلال در توزیع آن این است که مشترکین خانه تکانی و نظافت منزل را به روزهای آخر سال موکول نکنند تا با توزیع زمان مصرف دچار افت فشار شبکه نشویم.

وی یادآور شد: با رعایت این راهکارها می توان تا 50 درصد از افزایش مصرف در روزهای پایانی سال پیشگیری کرد که تا 500 میلیون لیتر در مصرف آب صرفه جویی در پی دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟