افزایش پاسخگویی به سوالات دارویی شهروندان از طریق سامانه تلفنی هلالاحمر
سامانه تلفنی ۴۱۶۵۱ وابسته به سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر، با هدف تسهیل دسترسی مردم به اطلاعات دارویی، فعالیت خود را افزایش و بهصورت روزانه از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۹ آماده پاسخگویی به تماسهای ورودی است.

به گزارش پایگاه خبری زنجان ورزشی 24، سامانه تلفنی ۴۱۶۵۱ به عنوان مرجع پاسخگویی تخصصی به سوالات دارویی شهروندان فعالیت میکند. این سامانه که از ساعت ۷:۳۰ صبح تا ۱۹ عصر آماده دریافت تماسهای هموطنان است، اطلاعات تخصصی در مورد داروهای موجود در داروخانههای تحت پوشش سازمان شامل داروخانه شبانهروزی مرکزی هلال احمر، داروخانه فوقتخصصی و تکنسخهای جمعیت هلال احمر، و داروخانه مرکزی شماره ۲ واقع در تهرانپارس را ارائه میدهد.
سامانه مذکور امکان استعلام موجودی داروهای تخصصی، فوق تخصصی و تکنسخهای را برای بیماران فراهم کرده است. این داروها شامل داروهای بیماران خاص مانند بیماران پیوندی، دیالیزی و اماس میشود که عمدتاً تحت پوشش بیمههای پایه قرار دارند.
شهروندان میتوانند برای دریافت اطلاعات دقیق درباره داروهای مورد نیاز خود با شماره ۴۱۶۵۱ تماس گرفته و از راهنمایی کارشناسان این سامانه بهرهمند شوند. این اقدام در راستای بهبود کیفیت خدمات دارویی به بیماران انجام شده است. شایان ذکر است که این سامانه به صورت مستمر به روزرسانی شده و آماده ارائه خدمات به مردم است.



