ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی در راستای هوشمند سازی نظام مالیاتی
مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت:سازمان امور مالیاتی کشور به طور جد به دنبال هوشمند سازی نظام مالیاتی است که ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی نیز در راستای همین هدف می باشد.
به گزارش پایگاه خبری زنجان ورزشی آنلاین،فیروز شکوری با اشاره به الکترونیکی شدن ابلاغ اوراق مالیاتی اظهار داشت: با اجرایی شدن طرح ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی برای تمامی مودیان، حساب کاربری ایجاد شده و اوراق تشخیص و قطعی مالیات عملکرد مودیان به محض صدور در این حساب کاربری بارگذاری می شود.
مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان با بیان اینکه هدف از اجرای این طرح توسعه دولت الکترونیک و پیشبرد اهداف و برنامه های سازمان در حوزه مکانیزاسیون فرایندها می باشد گفت: ابلاغ سریع اوراق مالیاتی، پیشگیری از تضییع حقوق مؤدیان، امکان دسترسی به سوابق اوراق مالیاتی، کاهش مراجعات غیرضروری و صرفه جویی در زمان و هزینه های جاری از جمله مزایای این ابلاغ است که برای بهره مندی از آن نیاز است مؤدیان، گزینه ابلاغ الکترونیکی را از طریق سامانه سازمان امور مالیاتی کشور فعال نمایند .
شکوری با اشاره به الکترونیکی شدن بسیاری از خدمات سازمان امور مالیاتی کشور از جمله ابلاغ الکترونیکی، ثبت الکترونیکی شکایت به شورای عالی مالیاتی، ارسال الکترونیکی اظهارنامه ها و بسیاری دیگر از خدمات سازمان، اظهار داشت: در حال حاضر مودیان محترم مالیاتی می توانند با مراجعه به درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی: my.tax.gov.ir نسبت به فعالسازی ابلاغ الکترونیک خود اقدام نموده و به راحتی و بدون نیاز به مراجعه به اداره کل از برگه های مالیاتی صادر شده پرونده خود اطلاع حاصل نموده و اقدامات لازم را انجام دهند.
این مقام مسئول ضمن تاکید بر اینکه تمام تلاش همکاران امور مالیاتی در جهت کاهش نیاز به مراجعه حضوری مودیان به ادارات امور مالیاتی می باشد، خاطر نشان شد: تسریع در انجام امور، تکریم ارباب رجوع و رفاه حال شهروندان با دسترسی سریع به اطلاعات برگه ابلاغی از مزایای مهم ابلاغ الکترونیکی می باشد.
در خاتمه شکوری موضوع رضایتمندی مؤدیان را بسیار اساسی و حیاتی قلمداد کرد و گفت: برای ارتقای رضایتمندی مؤدیان باید از تمام تدابیر لازم و اقداماتی که می تواند منجر به اعتماد بیش از پیش مردم به نظام مالیاتی شود، بهره ببریم.



