دسته‌بندی نشده

لزوم توسعه اجماع و هم افزایی بین روابط عمومی دستگاه‌ها

مدیر روابط عمومی اتاق ایران با اشاره به اینکه اجماع و هم افزایی بین روابط عمومی ها توسعه می یابد، گفت:روابط عمومی ها با قدرت و تاثیرگذاری رسانه می توانند بسیاری از مسائل را حل کنند.

به گزارش پایگاه خبری زنجان ورزشی 24، نیما شایان در جلسه بررسی تشکیل شورای بین بخشی روابط عمومی های مرتبط با بازرگانی ،صنایع معادن و کشاورزی زنجان با بیان اینکه میبایست نگاه وسیعتری نسبت به شورای بین بخشی داشت، اظهار داشت:مسائل فرا حوزه ای در هر محیط ارتباطی ممکن است وجود داشته باشد که افراد نسبت به آن آگاهند اما چون موضوع فرا بخشی و فرا حوزه ایست عمدتا در اولویت پیگیری قرار نمی گیرد.

وی با بیان اینکه برخی موضوعات چند وجهی در دستگاه های اجرایی وجود دارد که اگر نمایندگان وجوه مختلف کنار همکاری و هم افزایی لازم را نداشته باشند ،قطعا حل آن ها از لحاظ زمانی و تعاملی معضل خواهد بود،تصریح کرد:مجموعه ای از ظرفیت ها میبایست کنار هم قرار گیرند تا برخی مسائل و موضوعات در حوزه های مختلف مدیریت شوند.

مدیر روابط عمومی اتاق ایران با اشاره به اینکه به تنهایی نمیتوان بحث فضاسازی ارتباطی را مدیریت کرد،خاطرنشان کرد:استفاده از ظرفیت های نمایندگان جامعه مدنی شامل انجمن ها،رسانه ها،تشکل ها و سازمان های مردم نهاد می تواند در این زمینه تاثیرگذار باشد چرا که اگر قرار است پیامی به جامعه مخابره شده و موثر واقع شود،توسط همین قشر انجام می پذیرد‌.

شایان با تاکید بر اینکه دولت و بخش خصوصی به نحو قابل قبولی اطلاع رسانی می کنند،بیان کرد:اتاق به عنوان تریبون بخش خصوصی در هراستان به صورت ملی و بین المللی اطلاع رسانی میکند.وی ادامه داد:به منظور افزایش تاثیرگذاری میبایست حضور نمایندگان مردم در جامعه بیش از پیش پررنگ شود.

این مسئول با بیان اینکه تشکیل شورای بین بخشی روابط عمومی های مرتبط مصوبه هیات رئیسه اتاق بازرگانی زنجان است،ادامه داد:شورا می بایست صدای رسای همه اجزای حکمرانی باشد.شایان با اشاره به اینکه یکی از نقصان های جریان اطلاع رسانی و ارتباطات در سطح ملی و استانی جزیره ای و به اصطلاح تک مضرابی عمل کردن است،گفت:به عبارتی در گزارش عملکرد نویسی نگاه آماری بیشتر بوده و گزارش و فعالیت های روزمره و جاری بیان می شود.

وی بابیان اینکه روابط عمومی ها با قدرت و تاثیرگذاری رسانه می توانند بسیاری از مسائل را حل کنند،گفت:اگر شورا یک نگاه قرارگاهی برای خود تعریف کرده و با توجه به ظرفیت های موجود و رعایت برخی چارچوب ها و اصول حرفه ای پیوند رسانه و مولفه های حوزه حکمرانی به صورت یک جریان دیده شود، اجماع و هم افزایی بین روابط عمومی ها توسعه می یابد.

شایان با تاکید بر اینکه اولین موضوع مورد پیشنهاد گفتگوی روابط عمومی اتاق بازرگانی هر استان با فعالان اقتصادی برای احصای نظام مسائل استانی یا به عبارتی نظام مسائل استان به روایت بخش خصوصی است،یادآور شد:اتاق بازرگانی استان زنجان در این زمینه پیشتاز و فعال است.

مدیر روابط عمومی اتاق ایران ادامه داد: فرهنگ کارآفرینی میبایست در جامعه شهروندی فرهنگ سازی شده و روحیه کارآفرینان در جامعه تسری پیدا کند.

وی در ادامه با اشاره به سهم نهاد علم در ترکیب اعضای شورا گفت: مراکز علمی میبایست به عنوان کمیته ذیل شورا تعریف شده و حضور داشته باشند چرا که شعاری که نهاد علم انتخاب کرده، دانشگاه کارآفرین می باشد و اتاق بازرگانی نیز مجمع حضور کارآفرینان است.

شایان با تاکید بر اینکه بهترین ،کم هزینه ترین و پرسودترین روش اجتماعی کردن پیام از طریق تریبون علم است،افزود:هر چه ارتباط صنعت با دانشگاه ها تقویت شود، نتیجه بهتری حاصل خواهد شد.

وی باپیشنهاد اینکه نشان کارآفرینی استان را با همکاری دستگاه های مرتبط فعال کنیم،اذعان کرد:چرا که تجربه کارآفرینان در جامعه امیدبخش است.

این مسئول با بیان اینکه اولویت امروز کشور مسئله اقتصاد است،اذعان کرد:منکر برخی مشکلات نیستیم اما برخی رسانه های خارجی و بعضا داخلی سعی در سیاه نمایی و فلج نشان دادن اقتصاد کشور دارند.

شایان با بیان اینکه با وجود حرکت شتابان تولید در کشور تولید محتوا در این زمینه ضعیف است،گفت:خودتحریمی یکی از بزرگترین مصداق بازنمایی فعالیت های اقتصادی تولیدی، گردشگری و.. است که در کشور اتفاق می افتد.

وی در پایان به تولید محتوای قوی در بخش خصوصی اشاره کرد و یادآور شد:روابط عمومی ها در نبرد رسانه ای در نقطه مقابل حرکت کرده و تولید محتوای فعال و به روز داشته باشند.

در ادامه صمد یوسفی اصل؛ رئیس اتاق بازرگانی زنجان، اظهار داشت: هدف از تشکیل این جلسه افزایش هم‌افزایی و همکاری روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی است.

وی با بیان اینکه تعامل و هم‌افزایی روابط عمومی‌ها سبب سازماندهی بهتر و برنامه‌ریزی منسجم‌تر دستگاه‌ها در استان خواهد شد، افزود: امیدواریم با برگزاری چنین جلساتی گامی هر چند کوچک در افزایش تعاملات و هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی برداریم.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان در پایان تصریح کرد: روابط عمومی‌ها نیز می‌توانند از توان، ظرفیت و جایگاه رسانه‌ها برای آگاهی بخشی عمومی بیشتر بهره ببرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟