به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات زنجان،بهروز عباسی با بیان اینکه هوشمند سازی برای ارائه خدمات قضایی به مردم از سیاست های دستگاه قضایی است اظهار کرد : افتتاح این دفتر در زنجان در جهت تسریع و تسهیل در ارائه خدمات به مراجعین می باشد
وی با اشاره به اینکه تکریم مراجعین و حفظ کرامت انسانی در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی توسط مدیریت دفاتر و پرسنل در کنار ارائه خدمات امری مهم و ضروری است تأکید کرد : انتظار دستگاه قضایی از مدیران و پرسنل دفاتر در استان توجه به حفظ کرامت انسانی مراجعین است
سرپرست معاونت انفورماتیک و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان زنجان در ادامه جلسه که معاون قضایی و منابع انسانی دادگستری و رییس کل دادگاههای عمومی و انقلاب شهرستان زنجان نیز حضور داشتند اظهار کرد :ارائه خدمات در دفاتر الکترونیک قضایی یک امر تخصصی می باشد، بنا بر این حضور یک وکیل بصورت تمام وقت و مستمر در دفاتر برای ارشاد و معاضدت حقوقی و قضایی مراجعین مورد توجه مدیران دفاتر قرار گیرد و در این خصوص نظارت و بازرسی های لازم از سوی مسئولان امر در دادگستری استان بعمل خواهد آمد.
این مقام مسئول با بیان اینکه نباید برای مراجعین بی جهت و در صورت عدم نیاز به برخی مدارک هزینه تراشی کرد افزود : شنیدن صحبتها و مشکلات مراجعین با سعه صدر و اخذ هزینه خدمات بر اساس تعرفه اعلامی مورد عنایت بیشتر قرار گیرد.
معاون قضایی دادگستری استان در پایان با تأکید بر اینکه مدیران و پرسنل دفاتر خدمات الکترونیک قضایی باید محرم اسرار و صحبتهای مراجعین باشند ادامه داد :مراجعین به امید اینکه شما امین و محرم اسرار آنها می باشید صحبتها و اسرار خود را بیان می کنند که توجه به امر مهم حفظ اسرار مراجعین امری لازم و ضروری است.
در ادامه جلسه منصور مختاری معاون قضایی دادگستری استان زنجان گفت : دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در اوایل تشکیل و ارائه خدمات به مراجعین با مشکلات و نگرانیهای مواجه بودند اما خوشبختانه امروز ارائه خدمات در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی استان به جهت دسترسی آسان و تسریع در امور، مورد اقبال و عنایت مراجعین قرار گرفته است
مختاری نظارت بر رفتار و عملکرد کارکنان، ارتباط، تعامل نزدیک با واحد انفور ماتیک دادگستری و همچنین اسکن کردن دقیق مدارک را از موضوعات مهم برای ارائه خدمات به مراجعین برشمرد