صدور بیش از7 هزار و 500فقره سند مالکیت برای واحدهای مسکونی شهری

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات زنجان،رضا خواجه ای گفت: میزان صدور سند برای واحدهای مسکونی روستایی ۷۴/۷درصد در استان بوده و این میانگین در سطح کشور ۶۳/۷ درصد است که در این زمینه استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه صدور سند واحدهای مسکونی روستایی برای خانوارهای روستایی هزینه چندانی ندارد و متقاضیان میتوانند برای صدور سند به بنیاد مسکن استان مراجعه کنند، افزود: صدور اسناد مالکیت فعالیتی حقوقی و فنی برای تهیه و تنظیم مدارک و نقشه های لازم برای صدور اسناد اماکن شهری و روستایی است که در این راستا بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با رسمیت بخشیدن به مالکیت ساکنین روستاها، افزایش انگیزه برای پایداری سکونت در روستا ها موفق عمل نموه است.

خواجه ای به اهداف عمده ثبت اسناد و املاک روستایی اشاره و خاطر نشان کرد: مدیریت کارآمد منابع زمین،کمک به مقاوم سازی مساکن ، تقویت هویت اجتماعی ، استفاده از تسهیلات بانکی ، کمک به رونق اقتصادی روستا ،برابری اجتماعی ،توسعه مشارکتهای مردمی ،جلوگیری از مهاجرتهای بی رویه و فراهم نمودن زمینه مهاجرت معکوس به روستاها از برخی اهداف این طرح به شمار می آید.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان تاکید کرد: صدور سند مالكیت در روستاها، مزایای دریافت تسهیلات، ضمانت بانكی، افزایش ارزش حقوقی و اقتصادی ملك را به همراه دارد و این شرایط میل و رغبت مردم برای سند دار كردن املاك را افزایش می دهد.

وی به نقش صدور اسناد مالكيت روستاييان در محروميت‌زدايي اشاره كرد و گفت: اولين و مهم‌ترين اقدام در اين زمينه عبارت است از ثبت دارايي و آنچه كه به صورت مادي يا غيرمادي در اختيار دارد، زيرا بسياري از اين افراد در شرايطي هستند كه به آينده نااميد هستند و ثبت دارايي آنها مي‌تواند اطمينان‌هاي لازم را برايشان به وجود آورد.

وي تصریح کرد: ثبت دارايي محرومان در نظام‌هاي ثبتي و به ويژه روستاييان كه عمدتا جزو محرومين حساب مي‌شوند، مي‌تواند باعث افزايش مشاركت آنها در فعاليت‌ها و گام‌هاي موثرشان در توسعه شود.

خروج از نسخه موبایل