افتتاح ششمین سامانه خدمات بانکی برای نابینایان در بانک مسکن
به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات زنجان،سید رزاق منافی اظهار داشت: باجه ویژه خدماترسانی به نابینایان مجهز به سامانه برجستهنگار و گویا است که با تجهیز دستگاههای بر جستهنگار و نمایشگرهای بریل در باجه بانک مسکن (شعبه امام) نابینایان و افراد کم بینای استان بتوانند از خدمات بانکداری بدون نیاز به همراه استفاده کنند.
وی افزود: در این باجه امکان دسترسی آسان به کلیه خدمات شعبهای برای شهروندان نابینا با استفاده از دستگاههای گویا، برجسته نگار و نمایشگرهای بریل فراهم شده و کمک شایانی به ارتقاء سطح امنیت در مبادلات بانکی این مشتریان کرده است مشتریان نابینا وکم بینا میتوانند بدون نیاز به حضور همراه از کلیه خدمات بانکی همچون افتتاح حساب، واریز وجه، انتقال وجه و … به صورت مستقل استفاده کنند.
این مسئول با اشاره به اینکه مناسب سازی مطالبه همه شهروندان است و ضروری است بانکها شرایط دسترسیپذیری افراد دارای معلولیت و سایر اقشار را برای استفاده از دستگاههای خودپرداز رعایت کنند، اظهار کرد: دستگاههای ATM باید در ارتفاع یک متری نصب شوند و در صورتی که این دستگاهها در ارتفاع بالاتری قرار داشته باشند، باید برای آن بالابر تعبیه شود.
مدیر بهزیستی شهرستان زنجان یادآور شد: ارزیابی مناسب سازی و دسترس پذیری بانک ها در چهار آیتم (ورودی اصلی، آسانسور، سطوح شیبدار و فضای بهداشتی) است که مشکل اغلب بانک ها عدم امکان مناسب سازی ورودی بانک با توجه به ضوابط شهرداری ها است که مساعدت و راهکار توسط شهرداری با توجه به ایجاد سد معبر در تعبیه رمپ وردی را خواستار شدند.
وی در خصوص مشکلات ناشنوایان در امر مناسب سازی افزود:امدادخواهی ناشنوایان نیز یکی از معظلات عمده در مسیر مناسب سازی و یاری به افراد دارای معلولیت شنوایی هست که طراحی و ساخت اپلیکیشن ها توسط اورژانس، اتش نشانی و… می تواند یاری بخش باشد.