به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات زنجان،اسماعیل مسلمی اظهار داشت :گزارشات دریافتی از سامانه 124 حاکی از افزایش استفاده مردم از روش های نوین و انعکاس مشکلات از طریق سامانه الکترونیکی 124.ir می باشد به طوریکه این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است.
وی افزود: سهولت و سرعت انجام امور یکی از دلایل استقبال مردم از این سامانه می باشد به گونه ای که افراد با ثبت شکایت و دریافت کد رهگیری می توانند وضعیت تشکیل پرونده ، ارسال آن به تعزیرات و روند رسیدگی به تخلف را رصد نمایند.
این مقام مسئول با اشاره به میزان گزارشات دریافتی در 2 ماهه نخست سال عنوان کرد: در این مدت 397 مورد گزارش واصل گردیده که از این تعداد 362 مورد در حوزه کالایی و 35 مورد خدماتی بوده است.
معاون نظارت ، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان ادامه داد: 174 مورد از گزارشات به صورت تلفنی ، 156 مورد حضوری ، 44 مورد کتبی و 25 مورد از طریق سایت و اپلیکیشن ها دریافت شده است.
وی یادآور شد: در نتیجه بررسی های صورت گرفته 97 مورد پرونده تخلف تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.