ثبت ۴۰۰تماس با خط تلفن ۱۲۳ اورژانس اجتماعی

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات زنجان، محمد محمدی در حاشیه ی مراسم بازدید دادستان عمومی و انقلاب زنجان از مرکز اورژانس خدمات اجتماعی گفت : در سال گذشته نزدیک به ۴ هزار نفر با خط ۱۲۳ تماس گرفتند و ۴۵۵ مورد مداخله از طریق تیم خدمات سیار اورژانس خدمات اجتماعی صورت گرفته و ۲۴ نفر نیزاز خدمات مراکز نگهداری موقت بهره مند شده اند.

وی یادآور شد : پذیرش در این مراکز به دو صورت سرپایی و یا نگهداری موقت است که به صورت خود معرف یا ارجاع از طریق دادگستری و یا نیروی انتظامی صورت می گیرد.

این مقام مسئول در دسترس قرار دادن خدمات تخصصی به تمامی افراد جامعه، مداخله تخصصی موثر به منظور کاهش جرائم و جلوگیری از تشدید بحران و آسیب های اجتماعی و کاهش صدمات بر اقشار در معرض آسیب، مداخلات تخصصی به اقشار آسیب پذیر جهت دستیابی به حقوق و توانمند سازی آنان و ارائه راهنمایی های لازم در خصوص فعالیت های بهزیستی را از اهداف اصلی و اساسی مرکز اورژانس اجتماعی برشمرد.

وی ضمن تشکر از نگاه خوب و مثبت دادستان زنجان به بهزیستی اظهار کرد : نگاه ما به رسوب مددجو در مراکز نیست و از ابتدا تلاش می کنیم با خدمات مددکاری و روانشناسی و مداخله در بحران، به موقع از متلاشی شدن خانواده و آسیب های اجتماعی پیشگیری کرده و در این میان یاری دادستانی زنجان گره گشاست.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان اضافه کرد : متأسفانه برخی شهروندان اهمیت و ضرورت دسترسی به هنگام خدمات در این حوزه را احساس نکرده موجب مزاحمت‌ های تلفنی را فراهم می کنند.

خروج از نسخه موبایل